Sommaren 2oo7

Ja nu tänkte jag allt vara så flitig och duktig att skriva så jag tänkte gå igenom denna sommar, hur den vart mm...

Maj
     
Kommer inte riktigt ihåg vad de var för väder lr så, men det var nog som valigt här i Sverige inte såvärst bra, men iaf så var det denna månad som vi Frisör tjejer riktigt började planera inför Studenten... Stämningen steg lixom pressen steg, men vad gjorde de vi hade en månad kvar...

Sedan hade vi mösspåtagning och det var väldans roligt balonger hit och dit elektriskt hår haha sång och skratt och så klart grilling på kvällen med utgång, mycket hemligheter pinsamheter och en sådan bra sammanhållningså de finns inte...


image1



18 var det den stora student balen och ja den började ju inte så toppen :P haha ! Var så att Jag, Ida,Frida.H,Frida,Emma.c och Elin hade beställt lös hår den 2 maj för att det skulle hinna komma till balen... När det var måndag på balveckan (balen va på fredagen) ringde jag och frågade vart vårat hår var, då sa dom att de som vi hade beställt fanns inte så vi var tvungen att göra en ny beställning så jag gjorde de fort på telefonen och berättade hur viktigt det var för oss och att vi var tvungen att få de till torsdag senast... På tisdagen ringde jag för å få kolli nr så jag kunde kollla vart de va lr hämta det på posten... då visade det sig att de inte hade hunnit posta de i rätt tid så det var fortfarande i sthlm... vi vart tokig, eftersom onsdagen var röd dag... slutade med att de sa vi skulle få de på torsdag de lovade dom.... torsdagen kom och håret hade vi inte fåttt, då lovade dom att de skulle stå för alla kostnader eftersom det var faktis
kt de som inte skött sina jobb.... fredag kom jag vara uppe med töppen redo på posten när det öppnade, men där visade de sig att vårat hår var i ånge och skulle inte komma... missöde kan man verkligen säga, slutade med att vi fick gå och köpa halv människo/plast hår på negeraffären... slutade även med att när vi väl fick håret sa de att de inte hade sagt de skulle stå för kostnaden så efter 1 timmes tjatande tjaffsande fick vi halva priset... Men inte nog med detta jag hade lite mera otur, klänningen som jag beställt hade inte nåttsverige än eftersom att det var flyg strej i Usa hur ofta händer det då? men klockan 1300 på fredag kom klänningen dit prova så de kunde sy in den, tillbaka till skolan i med hår sminka fort fort,, hämta klänningen igen på förfesten åh på med smycken skor klänning visade sig dock att klänningen var fortfarande för stor så fick va noga med att hålla upp den :P Det som skulle bli en mysig dag med drickande och fixande vart en stressig dag med ett halvt skumpa glas innan vi skulle upp till södra... Kvällen vart ju så klart toppen lyckad tack vara de underbara Frisörerna och det är en kväll jag aldrig kommer glömma :)
Mest högljuda, mest skratt, mest sång och så klart de snyggaste var vi :D hehe !

image2


Många slut prov, mycke kämpande men ack så underbart och roligt vi hade... :D


Tror jag ångrar lite nu att jag skulle ge mig på detta :P haha


Juni
       Snacka om minnen för livet, haha ! Massa bus mitt i natten på norra berget men resultatet vart bra dock kanske vi skulle ha gjort en liten större sax men vafan den var ju lika stor som ett lakan :P n¨gon som såg den svarta saxen på norra bergets torn ? någon ? den fick ju faktiskt sitta uppe i hela två dagar :)


image3

De va lärar middagen på John bauer som var väldigt mysigt och slutade med att Anki ( våran frisör lärare, mor bästa vän allt) Marie ( våran andra frisör lärare) och Helen ( våran tredje frisör lärare) följde med oss ut på krogen och dansade loss och fick höra att de var ena riktiga milfar :D hihi !


image4 

Sedan var det film och bild visning under från dessa tre underbara åren haha mycket skratt och förändringar kan man ju verkligen säga :P hehe

Det var mycket tävlingar och vi så klart utklädda för sista gången men icke den första gången... Ninjasena som vi var kom dock trea med de var väl en bra placering att gå ut vi var nöjda..:P


image5


Mys pys hos Anki där vi alla köpte en varsin blomma som hons ska plantera och där står vi alla hennes 22 barn och behöver vård och kärlek :D Grillning skrattande tal och en massa tårar delade vi med oss den kvällen, men det var underbart.. Man förstod verkligen vilken familj man hade blivit och oh vilken kärlek och sammanhållning vi har hade....


image6

Sedan var det plötsligen dagen vi alla längtat efter och sett fram emot drömt om planerat... Men tog vi den nu med lika stor glädje, nej för nu visste vi att de var dags för Avskedet vi aldrig trodde skulle komma....

Klockan 6 hämtade jag och mor upp världend bästa Idahoo och begav oss till champange frukosten vi frisörer var så klart de som var först på plats och sist att gå, mycket jordgubbar begetter skratt som alltid när vi är tillsammans...


image7

Sedan bar jag och Idahoo hem till henne la oss och sov ett tag, men när vi vaknade fortfarande lika full ;P
 fixade oss och  donade.

image8

Klippte till Idahoos studentkklänning på nån minut :)
 



Haha sedan bar det av till Student lokalen.. Frisör brudarna glänste så klart över alla, började skriva i mössorna delade ut roser, Jag vann även en Sax :D skit nöjd med tanke på att jag aldrig vinner...



Tal av rektorn och så plötsligt skulle vi ut och möta "publiken" hehe sjung högst hörde mest och syntes så klart mest oxå :P även när det gällde planserna i publiken haha ! Hitta familjen få blommer å grattis önskningar försöka hitta alla tog ett bra bra tag..

image11

Sedan upp på vagnen,, sjöng skrattade och drack dock ännu mera :P haha ! Tok finaste vädret med...

image12

Sedan var allt över, fy vad nt jag hade i nacken då var helt slut och väldigt full ;O och alla skulle hem till var och en,

image13

jag åkte till Joels mor och far där hela min familj väntade var väldigt mysigt och fint :D Tok full hela tiden haha ! Tobbe visade så klart traktorn för hela min familj asg..

image14


Sedan var de vidare till mig för där samlades vi alla töser igen innan vi skulle ut på krogen...

image15

Allt gick så otroligt snabbt nu önskade jag att vi hade sjungit lite längre skrivit lite längre, fått blommor lite längre, gått på vagnen lite segare, åkt lite längre, gått av vagnen lite segare.. Önskar att vi inte var tvungen att ta AVSKED...

Sedan åkte jag, Joel, Sandra, David, Tobbe och Jimmy till Bulgarien Sunny beatch bodde på världens lyx hotell Victoria Palace:P Tok tok fint...

image16

Hade super fint väder hela tiden... solade badade drack några vart rånade haha.. rakade av tobbe håret med rakhyvel hihi och lekte gissa ålderne på pickolona :P



Sedan hade även jag och Älsklingen våran ett års dag :D Love

image18


image19

Men en sak säger jag åker aldrig mera till Bulgarien en gång räker gått och väl, visst de var fint väder men vad var det mer ? hade inget att erbjuda för fem öra... Men sägs ju så hära har man varit i Thailand är det inte värt att åka nogon annan stanns, och de e så rätt så rätt....

Sedan hände det väl inte så mycket mera, var i joels stuga på midsommar myste på och så....



Juli
      Då fyllde älsklingen 21 år :D jag gjorde världens snyggaste tårta hihi


image20

Då var det dags för Gatufesten och så jag hade sett fram emot den hela tiden... Men måste säga att de var den sämsta gatufesten jag någonsin varit med på..... Skit väder skti väder skit väder... Har inget mer att säga BLÄ


image21

Började jobba och ah under den tiden var det väl bara jobb sova jobb sova...

Storsjöyran var väl inte heller en sådan höjdare, regnade ju då med blää... Men hade roligt som träffade alla mina vänner i Jämtland så klart de var ju de enda som var roligt, men det räkte gått och väl för mig :D


image22

Under hela juli var det bara skit väder tycker jag !



Augusti
              Vad ska man säga om den månaden vart ännu sämre väder ännu kallare ah helt värdelöst helt enkelt...
Selånger marknad var väl lite roligt men även den rätt så värdelös måste jag medje...

Åkte på kryssning med Joel och hans mami och papi och bror det var skit mysigt och roligt dock en jobbig biltur till och från sthlm ;P hehe !

Finns inte så mycket mera att säga om Augusti tror jag inte....


Så helt enkelt Maj och Juni kom det till många minnen och mång anog av de roligaste minnen i hela mitt liv... Helt underbart helt enkelt... Älskar och saknar Frisörerna mina så att hjärtat blöder, men hoppas på att vi ska ha ett återseende snart :D

Åh Juli och Augusti var en av de tråkigsate månaderna i hela mitt liv, värdelösa skit väder skit kallt uch fy och blä....


Nu har jag varit så duktig, syns dock att jag tappade mer och mer intresse att skriva om allt... Men var endo maj och juni som var viktigaste :D hehe

Hejsvejs

BRING IT.

NAME:
Kom ihåg mig?

MAIL: (publiceras ej)


BLOG:


COMMENT: