Ma går på stigom !

Haft semester i tre dagar nu, inne på min fjärde så sjukt skönt att jag vet inte vad :) De första dagarna har jag bara tagit det lugnt och legat ute i solen och stekt för FÖRSTA gången i sommar!

I måndags åkte jag ner till Sis Nina som bor nere vid gnarp, sov över till tisdag och vi solade, rensade ogräs, var ute och gick, pratade, myste, tittade på kort, var på Barrtjärn och badade och stekte var sjukt mysigt :) men när jag kom hem igår var jag röd som en tomat typ, hade fan ont som fan med, solkräm i sverige? :O Aja har inte klivit upp och tittat mig i spegeln än, men hoppas verkligen att jag inte är röd utan BRUN, har dock fortfarande lite små ont :( Men kan ju inte se ut som en GRIS som Dennis sa på yran ???



Idag beger jag, Dennis, Mötley och My oss till kära jämtland kära Östersund kära STORSJÖYRAN :D
Tåget går klockan 1300 så jag ska upp och packa och fixa mig nu sedan åka på systemet igen, sedan drar vi :D

Hör av er om ni ska dit så drar vi ihop en sjuk fest av dess like :)



Jämtlands sången : (Älskar den, den e så sjukt fin)

Ma går på stigom
åleit oss opp öve backan,
bort milla åkrom opp hitat vållom,
der bjällan pingel skvällt
i jänsmässti.


Ma sir frå höjdom
bort mot åsom,
der kjörsan står milla gålom
bort ditat fjällom vår
der Skuta står,
så gnistrenes vit.


:/: Fejen så sjong ma att JAMTLAND DE E LANNE VÅRT!
I tusen år ha ma hadd'e,
hållé därför hårt.
Ler ta den friheit som fedran ein gång at oss ga!
Hen ske ma lava å minnes allt,
som fedran oss sa. :/:



BRING IT.

NAME:
Kom ihåg mig?

MAIL: (publiceras ej)


BLOG:


COMMENT: