. Ska aldrig bli vuxen

Tänkte bara berätta för er om min favorit lek, den jag gillar sjukt mycket och leker nästan hela tiden. Så nu bara för att ni ska förstå mig så ska jag förklara leken för er.

Gul bil är en variant av billekar som är känd under eget namn. I Gul bil så gäller det att när någon ser en gul bil ska denne så snabbt som möjligt slå en av de andra på axeln och samtidigt säga "gul bil", den deltagare som gör det snabbast har då "vunnit" omgången. Leken går sedan vidare till sin andra omgång där proceduren upprepas. Gul lek kan också lekas utan att man är bilåkande, dvs när man befinner sig gående eller dylikt.


 

Regler för Gul bil

  • För att bli berättigad till ett slag mot en av de andra deltagarna måste deltagaren kunna bevisa bilens existens.
  • Postbilar utesluts ur leken.
  • Leken får i regel endast utföras på personbilar.
  • Bilar med guldig nyans räknas inte.
  • Bilen måste vara helt gul.
  • Om en av deltagarna bryter mot lekens regler får han/hon ta emot tre straffslag av vardera motståndare.

Och tyck jag är en tönt, men kom igen och lek med mig för fan !






BRING IT.

NAME:
Kom ihåg mig?

MAIL: (publiceras ej)


BLOG:


COMMENT: