horatstartkablar, öppenbrasa, snälla killen i röd bil..


Ligger nu i våran stora "soffa", lyssnar på sjukt nice musik.
Asså vi har hur måna musikkanaler som helst men ingen är svensk!
Men de äger verkligen, skita bra musik på dem..
Sedan fick vi ju upp ljudet idag så det var sjukt grymme...

Har tänt en brasa i våran öppna spis och väntar nu bara på att Idol ska börja!!

Våran eftermiddag har varit väldigt SPECIELL...

Som jag sa igår så är frugan (bilen) lite muppig just nu.
Så idag fick vi gasa upp till hyresvärden, startkabel start, sedan gasade vi mot Åre!

Ställde oss på en speciell parkering vi har kommit på helt själv!!
Den är så om vi bara sjulle behöva så puttar vi den ner för en backe..

Måste även tilllägga att eftersom vi bara skulle en supersnabbis på ICA sket vi i våra Jackor och även våra Mobiler..?

Självklart startar INTE frugan, så jag puttar sedan börjar vi rulla ner, men frugan vägrar starta!
I slutet av backen hamnar vi i en väldigt traffikfyldkorsning och så kommer en sväng och ett fart gupp, där stannar frugan...

Är en snäll kille och tjej som hjälper oss, de puttar vi försöker starta med förgäves..

Nu står vi mitt i vägen, kille som för övrigt kom från Sundsvall ringer två killar som kommer och hjälper oss putta den till parkeringen vid tågstation.

De ringer runt lite men inga de känner har startkablar.

Så det var bara dags för mig och Janni att Horastartkablar och det gjorde vi oxå i 1,5 timme..
Glöm inte vi inte har några jackor eller mobiler!

Vi gasar in i parkeringshuset för att värma oss lite, jag ser en cool dude som pratar i telefon, men det skiter jag i så jag bah:

- E : Hejsan...
- Killen : Hheej?
- E : Har du startkablar?
- Killen : Eh, (du jag ringer dig sedan hejdå) ja det har jag
- E : Ahh, har du AWESOME. Kan du hjälpa oss??
- Killen : Ja det kan jag, vart är bilen?
- E : Ahh, vad snällt, den är på parkeringen vid stationen.
- Killen : Ja, men jag skulle ju handla..?
- E : Jag bah, ja men gå och handla vi väntar här.
- Killen : Okej, men jag skyndar mig..
- E : Neh det behöver du inte chilla när du handla du...

Sedan hjälpte den snälla killen oss och vi vart jätte tacksamma för!
Tack den coola Duden som bor på glashyllan och har en röd bil som hjälpte oss..


BRING IT.

NAME:
Kom ihåg mig?

MAIL: (publiceras ej)


BLOG:


COMMENT: