Vi har det bra, vi här bak i bilen och vi vill inte vara med om nån?

Idag när vi skulle åka på jobbet jag, Seb, Jonas och en till tjej..
Så var det ytterst lite fukt på asfallten, men den bilen vi kör, har vinterdäck där dubbarna är borttagen!
Sedan så låser bromsarna sig ibland..
Men idag då vi kör, så tar vi det lugnt och kör enligt hastigheten, så ser vi vid tunnen att det står massa bilar stilla i kö, så vi börjar broms ungefär 30 meter bort om inte mera.
Åh vad sker då??
Jo bromsarna låser sig, så vi kanar i nästan högre hastighet nu med bromsar, handkrycka och motornbromsning..
Bilarna närmar sig och det va lixom 2,5 filer, filen till vänster står en bil, sedan i mitten står det en bil lite längre bort sedan i 0,5 så är det ledig fil sedan stenmursräcke..
Sedan tog det stopp!!!
Seb som så sjukt duktig han var sattsade på 0,5 filen så vi trycker "min" sida mot stenmuren och får bromsning av den, våran sidospegel är slickad mot min sida och den vänstra sidan där tog sidospegeln billen som stod i mitten..
Jag kollar fram jag kollar på bilen brevid sedan börjar jag skratta!!
Ur bilen kommer det fyra arga polskagubbar.. Seb kliver ur bilen och är jätte duktig och förklarar allt, 2 min så kommer polisen, säger att vi ska köra av och ställa oss på ett ställe, vi gör det, sedan drar polisen..
Vi får stå i tusen år med polakerna och tillslut var alla papper skriven och vi kunde fortsätta mot jobbet..
Men då vi var tvungen att köra ner, så hamnade vi i helt fel fil och åt fel håll.. Var bara att börja köra åt fel håll, för det var en sådan bil kö..
Stannar i slutet och då får Seb andas ut och lugna nerverna..
Han var så sjukt duktig...!
Sedan jobbade vi hela dagen, sedan var Jonas på besök hos oss och diggade så klart Sarajevo ;)
Nu ska vi sova så var sagan slut!!

BRING IT.
BY: nicco

hahah men guuud galningar!

2010-09-22 00:43:43

NAME:
Kom ihåg mig?

MAIL: (publiceras ej)


BLOG:


COMMENT: