kvinnan kommer med 2 döds bra punkter för en bättre värld

Satt i bilen med Sis3 igår och snackade en massa, mest om mat då vi båda var så sjukt fett hungriga. Åh jag kom på en sådan sjukt bra grej som jag tycker ska börja gälla från och med helst nu på engång!

Att mat ska vara GRATIS!

Hur många gånger har inte typ alla tänkt, varför ska man betala för något som man inte kan LEVA utan? Varför ska andra tjäna på nått som de vet man måste handla för annars som sagt dör man..

Så nu är lösningen här, Larsdotter kommer på allt vettni!
  1. Om man sänker alla politikers, prästar, påvar och alla som har sjukt onödigt hög lön, löner till en helt normal lön, iställe för dubbelt överdriven hög lön, kan de bara ha en del av den dubbla onödigt höga lön!
  2. Sedan de pengarna som blir över och det vet vi ju är en hel HEL del av pengar, de tar man för att ge löner till de som i nutid säljer mat. (Men det kommer ju inte räcka till tänker ni nu). Men om man delar upp det som så, att typ alla som har affärer ica, maxi mm de får lön för all gratis mat.. Med de som har resturanger de får ta betalt för maten, men absolut inte mer än vad de redan gör.. För deras mat är ju inget måste.. Det är ju bara att lyxa till vardagen lite grann!
Så nu ser ni vad Larsdotter kan, genom två punkter så har vi gratis nyttig husmanskost. Åh tror ni inte då oxå att alla skulle bli lite sundare, äta mer nyttig mat mm!?

Det tror iaf jag på, så när ska nån ta min idée och göra den riktig?


BRING IT.
BY: Nina

Big up, Bsis!

2011-08-11 17:32:33
http://nwall.net

NAME:
Kom ihåg mig?

MAIL: (publiceras ej)


BLOG:


COMMENT: