Läsarna ger mig ett gratis inlägg

Anonym om Ska tving-blogga mig själv nu i 18 dagar:
Hejsan! jag har läst din blogg och måste bara dela med mig lite. jag antar att du är ganska ung för det ser ut så =)

Jag är en tjej i 30 års åldern som har känt precis som du. Jag hatar Svensson livet och därför så lever jag därefter. Om du bara kommer på vad det är du verkligen vill göra så klarar du det. Du är ung och väldigt söt. pengar spelar alltid in och jag förstår om du känner dig låst ibland. Jag har kämpat ända sedan jag gick ut gymnasiet med att hitta på nya idéer till mitt företag för att kunna göra det jag vill och jobba fritt. Jag har nu insett att det är plugga man ska göra så det är precis det jag gör, med en bra utbildning så slipper du "skitjobben" och kan tjäna pengar på något du tycker är roligt. Se till att hitta en utbildning som du tycker verkar vara intressant. Utbilda dig och lär dig språk och åk ut i världen!

Tro aldrig att du inte klarar av det! Ta din ångest och bitterhet och förvandla det till motivation. Du är ung nu, ta vara på den tiden. Förhållanden och sådant har du hela livet på dig med. Jag kan ångra idag att jag inte satsade mer på karriär när jag var mellan 20 - 25. Jag har hela tiden varit i ett förhållande och avstått från att göra det jag vill för att jag känt mig bunden.

Lev livet bruden mens du lever och är ung!

Kram
IP: 90.239.102.92




Hejsan Anonyma 30 åring!
Ung och ung, själv tycker jag att jag börjar bli gammal då jag om en månad når 23! Redan ålders nåja.. Alltså svensson livet för mig är ju att ha ett jobb som du går till i 8-16 varje dag mm, man kan säga rutiner utan något nytt eller oväntat som händer, är ett svensson.

Mitt liv är helt underbart just nu, jag gillar Oslo, självklart hade jag kunna haft ett bättre och roligare jobb, men i mina ögon är ett jobb ett jobb.. Som läget är nu har jag valt detta jobb, så det är bara att bita i det sura äpplet.

Plugga är inget som kommer komma på tal på väldigt många år för mig, varav att jag redan har en jätte bra utbildning, som gör att jag kan jobba med det jag älskar, som frisör!
Men just nu när jag är så ung, känner jag för att testa så många olika jobb som möjligt roliga, tråkiga, jobbiga, lätta osv..
Men har alltid det tryggt då jag vet att jag kan gå tillbaka till de jag är utbildad till!

Pengar är ett måste, men fick jag välja skulle det inte existera då jag verkligen hatar att allt ska handla om pengar osv.. Åh när det gäller pengarna där du tror jag känner mig låst, så är verkligen inte läget, då jag känner VÄLDIGT bra med det, för mig är det mer tiden som är ett problem!

Förhållanden kommer inte komma på tanke, som även står i mina senare inlägg.
Jag trivs med mig själv och skulle absolut inte skaffa mig ett bihang som jag skulle behöva anpassa mitt liv efter. Det har jag ståt för i omkring 4 år nu och ingen ändring där!

Men jag tackar hemskt mycket för dina tips till mig!
Hade jag inte vetat vad jag vill eller vad jag gör eller vart jag som person står hade det nog kunna hjälpt mig åt en riktning :)


BRING IT.

NAME:
Kom ihåg mig?

MAIL: (publiceras ej)


BLOG:


COMMENT: