BSis ger svar på tal till undrande lillSis1

Känner du dig bättre i kroppen eller huvudet o det dära nu då när du kört på den där fastan?
Är ngt förändrat typ, vikt, hår, naglar, trötthet???? 
fett nyfiken o du skriver ju aldrig något.

Nu är det ju så att Sis1 vill så gärna vet hur sin älskade stora syster mår, under hennes fasta! Hon tycker jag är så dålig på att skriva om hur det är mm.. Jag som tycker jag bara skriver om det, men så var visst inte läget såg jag sedan ;)

Så nu Sis1 ska du få ett helt inlägg om min egna ramadan!

Nu har jag snart gått halva tiden, vilket är två veckor. Ni som inte förståt hur fastan går till, är det så att så länge solen är uppe får jag inte varken äta eller dricka något alls.. Ne inte ens vatten! Jag snusar eller röker inte heller under den tiden jag fastar, då solen är uppe.

Varje dag går jag in på denna sida för att få reda på när solen går ner och upp.. För under den tiden solen är nere får jag äta och dricka som jag vill igen!

Varför jag gör denna fasta vill jag även fastslå för er igen. För att visa medlidande för de som inte har det lika bra som jag har, inse själv vad jag har så jag kan uppskatta det mera. Sedan även se om jag har någon självdesiplin!

Tänk på alla muslimer i somalia nu som oxå har haft sin ramadan.. Skillnaden med dem och oss är att då solen går ner har vi hur mycket som helst att äta. Medan de kanske har två daddlar att stoppa i sig, innan solen går upp igen och de e dags för fasta...

Bättre i kroppen? Hahahaha, klart som fan jag inte känner mig bättre i kroppen. Svaret för alla dina frågor är... Nej nej nej.. Jag fastar ju, jag får för lite näring i kroppen, för lite vatten i kroppen!

Första veckan var okej, hade inte så mycket problem med hungern då. Gick inte och tänkte på mat och hade inte det dära suget i magen heller.. Däremot så somnade jag ju så fort jag kom hem från jobbet! Kunde inte ens hålla ögonen öppna till facebook!

Andra veckan (denna vecka) då har jag börja kännt att all reserv som kroppen har tagit av har börjat tagit slut. Visst jag har jobbat overtid och så, men mitt psyke har inte varit det bästa. Och tröttheten.. Under denna vecka har jag nog hållt på och somnat minst 8 gånger jobbet! Åh denna vecka har jag även kännt hunger under hela dagarna. Vilket gör att man blir mer otorlig mm.. Sedan när jag väl får äta, kan jag knappt äta något alls. Får sitta i flera timmar för att få i mig en halv portion! Kan inte ens dricka för jag blir så mätt..

Men självklart så är ju jag som jag är sedan och kan verkligen spretta ut som det jävla damp barnet jag är! Åh jag jobbar hårt som fan, jag får damp ryck åh alla frågar vart fan jag får energin ifrån då inte ens de har sådan! Men jag känner ändå att sitter jag still en sek då är jag i dvala.. Så ah det är en konstig känsla..

Vikten som jag antar du tycker är spännande.. Har inte förändrats något alls. Det blir ju så då du fastar, då programerar kroppen sig för svällt, varav att så fort du väl äter så gör kroppen om det till fett, för att lagra det om det inte skulle komma in mer mat! Så ah du förstår vad jag säger :)

Men för mig var inte detta nått som hade med vikten att göra, varav att det inte gör mig något alls :)

Nu är jag så sjukt trött att jag knappt kan skriva, ska sova några timmar för att sedan få äta, få lite energie och försöka hitta på något med någon :)

BRING IT.
BY: Sis1

Hah wow, de är en riktig krigare i dig må jag säga.

Stark du.

Tack för svaren :*

2011-09-05 11:47:56
http://nwall.net

NAME:
Kom ihåg mig?

MAIL: (publiceras ej)


BLOG:


COMMENT: