the knife is back on track

Kommentar: den lite vassare kniven om Wooohoo one for free today to, and this one was a good one:
"Till det andra gud vad tur, du har allt de du vill ha.."

nej jag har aldrig påstått att jag har allt jag vill ha heller, men jag strävar däremot mot att alltid försöka få det bättre och i mina värderingar är pengar och bostad ganska hög prio om även att det finns annat i livet med högre prio. om man tittar på fritid och pengar så anser jag att ett jobb ökar kvaliteten på fritiden samtidigt som den sänks tidsmässigt och där måste varje enskild person göra sitt eget val.

" Och att du har en livsplan planerad var ju verkligen att ta flera steg fram, good for u!"

här vill jag hänvisa till mitt tidigare inlägg då det kanske formulerades lite svagt."min "livsplan" tar aldrig slut, utan brukar uppdateras allteftersom" 

med det menar jag att precis som du väljer jag mina riktningar med tiden för att maximera mitt liv efter mina åsikter och värderingar. i min plan ingår inte att du ska ha det och det jobbet och tjäna så mycket, utan snarare vill du ha ett jobb? -ja, varför vill jag ha ett job? -för jag anser att ett jobb kommer öka kvaliten med vänner och familj även fast att den kommer minska tiden som jag nämnde innan.

"Åh du behöver inte ha några bekymer för att mina planer håller på att ta slut.. Nästa plan är redan redo för mig dock inte för att delas med allmänheten riktigt än."

nee några bekymmer har jag inte, undrade mer på vad nästa steg i livet var. får la vänta med resten då :)

"Åh varför ha en plan för hela livet, då alla situatuoner hela tiden ändras och det kommer nya riktningar att gå i livet!? Därför har jag själv valt att inte planera så många steg i förväg.. Vilket ger mig den möjligheten att kunna välja mellan de nya riktningarna som dycker upp.. Utan att behöva säga nej på engång bara för att jag har en "måsteplan" att följa ;D"

håller helt med. min plan är en plan och ingen måsteplan där jag har massa saker i livet jag måste göra innan jag dör. se det mer som olika prioriteringar som ska balanseras för att maximera livet. låter kanske lite kryptiskt med kan förklara mer om det skulle behövas.

"Åh jag må kanske inte ha varit den vassaste kniven i lådan, men däremot så var jag den kniven som hade en helt egen låda och vågar stå för vem jag är, vad jag tycker åh vad jag säger.. Till skillnad från..."

hmm, det här vet jag inte riktigt hur jag ska tolka men ska göra ett försök. känns som att du försöker säga att jag inte står för den jag är, men precis som du anser jag mig vara en helt unik individ och samma syn har jag på alla övriga människor. bara för att någon inte är som mig betyder det inte att dom är som någon annan. eller anser du att jag inte ärlig för att jag inte skriver mitt riktiga namn? jag kan mer en gärna ge dig mitt namn omm du känner att det hjälper på något vis. fast jag tycker att jag som en av dina bloggläsare ska kunna dela med mig av mina tankar och samtidigt ha rättigheten att vara anonym utan att känna mig attackerad(skulle faktiskt bli glad om du kunde vara så snäll och ta bort min ipadress). ungefär samma sak som att jag skulle kalla dig oärlig för att du väljer att inte dela med dig av nästa steg i livet.

"Kisses for the haters :*"
haha nej jag hatar ingen, bara för att jag inte har samma syn på saker behöver det inte betyda att jag hatar dig. ville mer starta en diskussion även fast jag tycker att man ska diskutera verbalt då jag tycker det kan vara svårare att tyda känslor i en text.

är helt slut efter allt skrivande, inte skrivit så här mycket på flera år. god natt xd

mvh kniven

Svar: Hmm ja då börjar vi väl då. Åh de första du skriver så vet jag inte riktigt vad jag ska säga annat än Jobb jobb jobb bla bla bla bla... Känns som jag sitter i skolbänken och lyssnar på hur den "rätta synen" eller "rätta livsstilen" ska ses.. Till den andra, kommentar inte inlägg! Åter igen så är det jobbet som står i fokus, åh är det vad du känner ger dig en bättre livkvalite så ja det är fortfarande ditt val. Själv skulle jag aldrig någonsin känna eller tycka att det var okej den dagen jag vaknar upp och känner att ett jobb ökar min livskvalite gentemot mina vänner/familj hobbys och what so ever. Det som är mitt liv är mina vänner och min familj, utan dem skulle de inte vara ett liv.. Utan jobb är det fortfarande ett liv.. Det som ökar min livskvalite är mina vänner och min familj... Säger självklart inte att du inte anser din familj är viktig. :) Åh du pratar en del om balans, är det nått jag kan så ska jag säga dig är det att hitta balans här i livet, för hade jag inte gjort det hade jag inte kunnat göra det jag gör idag eller rättare sagt jag hade inte inte kunna gjort det jag inte gör idag :) Kryptiskt ;) Åh självklart så menar jag att jag inte anser att du står för det du säger.. Tror inte det var svårt att tolka på något sätt i huvudtaget... Har man en åsikt om något om det nu så är i familjen, på jobbet, i tidningen, på nån randomes blogg på nätet så sätter man sitt namn på den åsikten man känner man måste dela med sig av den och står för det! Så enkelt tycker jag bara att det är :) Åh sedan bildtexten, ah du känner ju inte mig så väl märks det ju, åh kan inte heller ha läst min blogg så värst länge heller. För då hade du verkligen inte tagit det så dära.. Men för att du ska förstå det är en snygg line som passar bra in till inlägget.. Hahahahahahahahaha ja mer än så orkar jag inte ens förklara, vem som helst fattar väl att den meningen inte är allvarligt menat i ord.. Fast ja alla är olika som sagt ;) Visst är det kul att skriva, bara att skriva av dig vettu för jag säger aldrig nej till gratis underhållning eller inlägg ;D

Åh tack jag vet ;)

BRING IT.
BY: kniv

ja det är rätta synen för mig, men för det behöver det inte vara rätt för andra. klart familj och vänner står högre än jobb. fast för mig är jobbet också viktigt. på dig låter det som att jobbet är värt 0, ska du aldrig mer jobba i livet eller? varför jobbar du om det inte ökar livskvaliten? vad är det du får ut av att jobba?

2012-07-08 13:26:51

NAME:
Kom ihåg mig?

MAIL: (publiceras ej)


BLOG:


COMMENT: